Az Xbox-ban lesz a legnagyobb teljesítményű hangprocesszor az összes jelenleg kapható játékkonzol közül. A chip 64 3D-s hangot képes hardveresen kezelni a Sensaura 3D Positional Audio (S-3DPA) segítségével. Az Xbox támogatja az I3DL2 szabványnak megfelelő EnvironmentFX visszhangkeltő motort, valamint a MacroFX és a ZoomFX technológiákat is (ezek is a Sensaura fejlesztései).
A játékfejlesztők az S-3DPA szolgáltatásait a DirectSound (ez a PC-n is használt DirectX függvénygyűjtemény része) speciális, kibővített változatán keresztül érhetik el.
A Sensaura 11 éve fejleszti az S-3DPA technológiát. Jelenleg több mint 40 millió olyan személyi számítógépet illetve hangkártyát adtak el, amely támogatja a Sensaura fejlesztéseit. Olyan gyártókkal kötöttek szerződéseket, mint például a Yamaha, az ESS Technology, Cirrus Logic és az nVidia. Így a PC-s hangkeltő chipek 80 százaléka használja a Sensaura technológiáját. Kifejlesztették a Sensaura Virtual Surround eljárást is, amellyel a többcsatornás hanganyagokat lehet két hangfalon visszaadni.
A bejelentés érdekessége, hogy a legnagyobb vesztes a Creative lett, pedig ők annak idején szorosan együttműködtek a Microsofttal az EAX technológia (ez a Creative fejlesztése) és DirectSound házasságán.