Erősít a Panasonic

A Matsushita Electric vállalat tovább erősíti globális márka-stratégiáját a Panasonic márkanév középpontba állításával.
Az új szlogen: ‘Panasonic ideas for life’.

[Osaka, Japán] – A Panasonic és National márkanevekről ismert Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. vállalat a mai napon bejelentette, hogy versenyképességének további erősítése érdekében a Panasonic márkanevet tekinti elsődleges világpiaci védjegyének. Az új globális kampány a ”Panasonic ideas for life” szlogennel indul útjára, ezzel is kifejezve a Panasonic termékek kifejlesztésénél elsődleges fontosságú fogyasztó-központúságot. Ezentúl ez a szlogen határozza meg a vállalat kommunikációját és reklámüzeneteit.

A védjegy-stratégia váltás szükségességét a vállalat azon törekvése indokolja, hogy konszolidálja védjegy-kommunikációs erőfeszítéseit Panasonic márkanevű termékeit illetően, mivel ezek a termékek jelentik a Japánon kívüli eladások 90át. A ”Panasonic ideas for life” szlogen azt az elhívatottságot kívánja megtestesíteni, amely a vállalat minden alkalmazottját jellemzi a K+F és gyártás valamint a marketing és szolgáltatási területeken egyaránt. Ez az elhívatottság olyan elképzelések és ötletek megvalósításában ölt testet, amelyek gazdagabbá teszik mindennapi életünket és a társadalom épülését szolgálják.

A Matsushita Electric 1927-ben – az alapító Konosuke Matsushita javaslatára – jelent meg ’National’ márkanevű termékeivel a japán piacon. A ’National’ márkanév rendkívül népszerűnek bizonyult a belföldi piacon, és egyre elterjedtebbé vált a tengerentúlon is. A ’Panasonic’ márkanév először 1961-ben került bevezetésre az USA-ban, mivel itt a ’National’ elnevezést már más vállalatok birtokolták. A ’Panasonic’ márkanév amerikai sikerére és ismertségére alapozva a Matsushita 1979-ben Európában, majd a 80-as évek végén másutt is ezzel a márkanévvel kezdte forgalmazni termékeit. A háztartási készülékek továbbra is a ’National’ márkanévvel kerültek eladásra.

Az új globális márka-stratégia elveinek megfelelően 2004. márciusának végére minden ’National’ háztartási eszköz a ’Panasonic’ márkanévvel kerül majd eladásra Délkelet-Ázsiában, a Közép-Keleten és Kínában. A japán piacon, ahonnan az elnevezés elindult, továbbra is a ’National’ márkanév marad használatban.

Panasonic Magyarország Kft.

A Matsushita 1994-ben alapította meg a Panasonic Magyarországot, amely elsősorban szórakoztatóelektronikai termékeket, telekommunikációs és irodatechnikai eszközöket, illetve professzionális berendezéseket forgalmaz. A 2002-es év legnagyobb újdonságainak, a Lumix digitális fényképezőgép családon kívül, a DVD-felvevők és a házimozi rendszerek bizonyultak. Ezen kategóriákban is, idén újabb generációs készülékek megjelenése várható.